fredag 21. mars 2008

Det snør!

Og så kom vinteren tilbake! Akkurat som jeg hadde vendt meg til at våren var kommet. Plantet ut påskeliljer og stemorsblomster i pene krukker, og ikke å forglemme kjøpt nytt lekkert hagemøblement til frokost terassen som vi hadde begynte å bruke.........

Dagen i dag har vi børstet snø av hagepaviljongen på skift ( det var jo blitt vår, så opp kom det nye taket....). Eneste trøsten er at det er godt og varmt i drivhuset. Nå er jeg glad for at jeg har satt igang varmen der inne. Det var egentlig riktig hyggelig å sitte der inne og sette stiklinger mens vinterstormen hylte på utsiden. Siden jeg er novise i faget og dette er min første hele sesong med drivhus er jeg riktig stolt over alt som spirer og gror der inne. Overvintrede fuchsiaer og pelliser gror som bare rakkeren og den ene pellisen har fått knopper. Alle stiklingene jeg bare ikke klarte å motstå på Plantasjen og hagesenteret vokser og koser seg og det jeg har sådd spirer og vokser. Jeg har tilog med fått til mine første stiklinger. Stor stas og hæla i taket da jeg oppdaget den første stiklingen som har fått nye små skudd I år blir definitivt min sommergave "Tiny Tim" cherrytomater. Nå er det 11 stk. som gror så det suser etter og det har jeg ikke plass til i mitt 4m2 drivhus

Festlig med hagedagbok gitt :-)

0 kommentarer: