onsdag 9. april 2008

Lus på min miss California

Tror du sandelig ikke jeg fant bittesmå grønne lus på min lille fuhcsia miss California i dag !! Jeg har aldri hatt lus før .........I redsel for at lusene skulle hoppe over på alle de andre stiklingene mine i full fart føyset jeg miss California ut under paviljongen.
Det neste jeg selvfølgelig gjorde var å konferere med Hagegal. Bladde og bladde i gamle innlegg på forumet og fant som alltid masse informasjon om hva jeg skulle gjøre :-)
Så nå skal miss California få seg en liten grønnsåpedusj sånn i første omgang. Det blir sikkert en liten frøken bare glad for . Har sjekket alle de andre stiklingene og kunne ikke se noe lus på dem, får bare krysse fingrene ........
Ellers er både den hvite og den blå bacopaen blitt store og tette og begynner å få masse blomster. Den hvite er av typen giant shower og er aldeles nydelig . De overvintrede buskfuchsiaene min vokser også fort. Lurer på når jeg kan begynne å sette ut jeg........aner et kommende plassproblem. (Som om jeg ikke visste det fra første stund )

0 kommentarer: