lørdag 21. februar 2009

Kroppen har kost seg i drivhuset:-)

Etter mitt lille hjertesukk i går, fikk jeg så mange oppmuntrende kommentarer:-) Tusen takk!!Først ble sjela så skrekkelig glad, og når sjela blir glad følger ofte kroppen etter. 

Da jeg leste innlegget mitt gikk det opp for meg at jeg ofte distanserer meg fra kroppen når den slår seg vrang. Jeg har behov for å skape avstand, for jeg ønsker ikke å bli oppslukt av alle disse vondtene som herjer innimellom. Da får den bare herje som den vil, det gidder ikke jeg å ha noe med å gjøre. Da setter jeg meg heller i godstolen og ser på VM til den er ferdig jeg!

Men idag var den riktig lykkelig over å få være med ut i drivhuset på ei laaaang økt. Jeg har fått ryddet med hård hånd. Jeg har kastet masse av pinglespirerene som har lidd av lysmangel. Og så har jeg fått priklet, masse! Alle paprika, chilli og tomat er nå ferdig priklet. Jeg har også fått priklet alt av cosmos. I dag var det mildvær så jeg hadde innlagt vann (når det er kuldegrader fryser vannet i slangen).....så jeg slapp å bære på digre murerbøtter med vann. Deilig! Da fråtser jeg i vann og jeg fikk vasket alle pottene. 

Forøvrig var det ustyrtelig morsomt å følge med på avstemingen i MGP i kveld. Snakk om overlegen seier! Han kommer til å sjarmere fletta av alle der borte i Moskva:-)

9 kommentarer:

elle-melle sa...

Så godt å høre at du har det bedre nå! Det varmet meg.
Flink har du også vært med all den jobbingen i drivhuset.

Vivishagerom sa...

Skulle ønske jeg kunne være med deg i drivhuset dit. Fått ny energi og kosa glugg i hjel.
Jeg er så glad for at det var han med fela som vant. Klarer liksom ikke helt hun i hvit kjole. Trodde nok ikke jeg skulle være fornøyd over en MGP.
Ha en fin søndag, vi skal i kirka for å motta 6 årsbok.

IngunnBW sa...

Så flott å lese om den fine gårsdagen din! Jeg er kjempeenig i det med kropp og sjel. Man kan hjelpe seg selv mye ved å være positiv. Supert at du greier å distansere deg fra smertene, den evnen hjelper deg nok mye. Men man må jo ikke distansere seg så mye at man gjør ting som man blir verre av da :)

Der har jeg problemer om sommeren, jeg har blåst i advarsler fra kroppen og kjørt på med steinbæring og spadeøkter til jeg nesten ikke har kunnet gå. Det hevner seg så klart, og jeg får noen ikke fullt så hyggelige dager etterpå. Men det er noe jeg har valgt, gleden over å holde på i haven har gjort at det blir verdt 'dagen derpå'. Men nå må jeg skjerpe meg, denne vinteren har vært tyngre enn vanlig. Håper jeg greier det, jeg har planene i orden - og de innebærer som vanlig graving og det som verre er.

Fin Grand Prixkveld i går ja og med riktig vinner :)

Unknown sa...

Åh det var godt å høre! I dag var det 30 grader ute i drivhuset hos meg. Måtte jobbe i t-skjorte!
Paprika er priklet her også. Petunia er priklet. Noen er inne og noen ute. Hvor har du dine hen?

Anne på Moseplassen sa...

drivhus...
30 grader...
jaja, her laver det ned.

godt å høre du har gode dager også, ikke så lett når kroppen bestemmer og man ikke greier det man har lyst til.

Ellen Walnum sa...

Ninni: Det der var gjenkjennelig. Jeg kan ikke gjøre repetitive bevegelser, men hagearbeid som er varierte bevegelser greier jeg bedre. Det er så deilig å kjenne at jeg virkelig har brukt kroppen, så jeg har også en tendens til å overdrive. Som deg er det mitt valg.

Charlotte: Varmt i drivhuset ja!! I dag satte jeg inn sylinderen i den automatiske lukeåperen den ene luka i drivhuset. Da jeg kom ut var det 38 grader. Jeg har alle mine petunia ute i drivhuset. De er veldig fine alle sammen, men de har jo vokst litt langsomt. Går ut fra at de tar seg opp når kulda slipper taket.

Mete sa...

Åh, så godt å høre at du er "samlet" igjen! - kropp og sjel utgjør jo en flott kombinasjon!

God økt du har fått deg også, så gøy!

MGP var veldig gøy, for en gangs skyld! Kjegassen kommer til å gjøre det bra i Moskva, vettu! Sure!

Ha en flott uke, Ellea!

Ingrid E 's hage 630 moh sa...

Så bra at du har det bedre nå, Ellea. Så heldig du er som kan holde på i drivhuset ditt allerede. Jeg kan nok ikke flytte opp i drivhuset mitt før i slutten av mars. Gjør jeg det kommer strømregningen til å fly rett til himmels. Jeg har også sådd deretter. Det blir nok ingen prikling av planter hos meg før jeg kan begynne oppi drivhuset, tror jeg.
Det er deilig å holde på i drivhuset. Der får en roet seg på en helt spesiell måte, synes jeg. Selv om jeg kan drive på der mange dager i strekk, kjennes det likevel ikke som noe arbeid. Og flotteste tiden er ved påskeleite, synes jeg. Da kan jeg sitte og høre på den lokale påskaradioen samtidig som jeg koser meg glugg i hjel med priklingen. Og om det skulle snø ute, er det godt og varmt inne.

God bedring-klem fra meg Ellea :)

Rose Love sa...

Jeg er enig med Vivi ang Grand prix.
Han med fela var god. Hun med hvit kjole blir for mye av det (gode?)

Heldig du som bor i sørlige strøk! Vi oppi fjellet må nok vente et par mnd ennå med å finne igjen drivhuset:)
Blir misunnelig kjenner jeg, men bare meg selv å takke for å ha slått meg ned her.
Ha en fin uke!
Ta gjerne en tur innom meg!