fredag 20. februar 2009

Sliten nå...........

Dette er ei tøff tid. Kroppen er sliten etter en lang vinter. I år er den ekstra sliten fordi det har vært så kaldt så lenge. Den er ikke spesielt glad i ekstreme temperaturer, veldig kaldt eller veldig varmt. Denne uken fikk den fullstendig systemkollaps stakkar. Onsdag nektet den plent å stå opp av sengen. Etterhvert fikk jeg heldigvis overtalt den til å bli med opp i godstolen for å se på VM. Den har ikke hatt lyst til å blogge, den har ikke engang hatt lyst til å gå i drivhuset.....Heldigvis var den litt mer samarbeidsvillig i dag, og gikk aller nådigst med på å bli med på jobb noen timer.

Vinteren har virkelig fått et jerngrep om den nå. Må bare passe meg så den ikke får det samme jerngrepet om sjela. Det er det verste.

Nå håper den bare at gradestokken skal holde seg på riktig side av null. Og så lengter vi etter vår sammen, jeg og kroppen.

12 kommentarer:

AnitaH2 sa...

Akkurat passe varm klem til deg! God bedring!

Anonym sa...

Jeg lengter sammen med deg. Jeg har tro på at det ikke er lenge igjen :-)

Sine sa...

Jeg vil lengte mot våren med deg. Kjenne duften av grønt, myse mot sola, nyte en kaffekopp ute, nyte spirene når de drister seg opp for så å folde seg ut i et ufattelig vakkert skue, vanne pottene og se spirene vokse til... i det hele tatt.

Nei, vinteren har fått godt nok grep nå. Nå skal vi riste den av oss.

Lykke til med bedringen, Ellea.

Unknown sa...

ÅÅÅÅÅÅ min venn.. våren er nær!! jeg har dryppende istapper i takrennen to prove it!

Snart skal vi ut å feie verandaene våres.. da begynner det vettu. Klippe roser, luke... plante... snuse... åååå det er en deilig tid framover. Heldigvis er det mot våren, ikke høsten. :-)

Ellen Walnum sa...

Takk for oppmuntrende ord og passe varme klemmer. Plutselig kjente jeg at jeg tror at våren kommer jeg også:-)

elle-melle sa...

Skulle ønske jeg kunne varme deg slik at du kjente det i hele kroppen og langt inn i sjelen:)

Det er ikke noe greit når kroppen ikke vil samarbeide, jeg kjenner litt til det der vet du.
Men når den ikke vil så er det et signal, har jeg lært, på at nå er det på tide å ta det med ro, se på VM eller hva som helst, ikke tvinge seg til å gjøre det man tror man burde.

Og du..... det er ikke så veldig lenge til all dette hvite forsvinner og det grønne igjen skal dominere. Lukk øynene, legg deg på ryggen og si : i morgen, i morgen, men ikkje i dag. I dag, ja idag gjer eg ikkje det slag. I dag skal eg liggja på ryggen og sjå ....på VM.

Ha en skikkelig god helg Ellea!

MYHRA sa...

God helg til deg!!!!
Håper varmen kommer snart.
Jorun.

hildeG sa...

Det BLIR vår. Snart er det mars :)

Anonym sa...

Våren kommer helt sikkert:-)
Ta med deg en kopp te eller kaffe og sett deg ut i drivhuset uten tanke på at du skal gjøre noe der. Bare sitte der og drømme om våren og alt den bringer med seg.

God bedringklem til deg og god helg.

Mona sa...

Hold ut - våre kommer :D

Gry sa...

Du må stelle fint med kroppen din, den kan være god å ha! Du får gjøre som den sier en stund. Er det ikke det som sies, at du skal lytte til signalene?

God bedring!

IngunnBW sa...

Uff da Ellea, du sliter med kroppen du også skjønner jeg. Det er så nedslående når man har vondt for å bevege seg. Man får jo ikke gjort noe av det man har lyst til. Men det er ikke annet å gjøre enn å lystre og ta det med ro, og tenke positivt. Du kan jo ta frem hagebøker og planlegge litt, det gjør jeg når jeg har dårlige dager. Da lærer jeg også en del nytt samtidig som jeg koser meg.

Det er 26 dager til vårjevndøgn i dag, det er oppmuntrende å tenke på :) Om ikke lenge sitter vi på verandaen våre i deilig vårsol med pledd, appelsiner og solbriller på nesetippen :)

God-bedring-klem til deg