onsdag 29. juli 2009

Tråkkheller

Jeg har lenge tenkt at jeg skulle få laget noen tråkkheller som jeg kan ha i hagen. I går ga Turbolotte meg et spark bak, og vi satte trøstig igang med sement og baljer/kasser.

Først la jeg squash blader i bunnen av en balje og la sement oppå balje

 

 

 

 

 

 

 

I dag morges var det bare å velve baljen, gi den et lite dunk i bunnen og voila!

tråkkheller

Tråkkheller!!:-)

Når bladene tørker er det bare å børste dem av og relieffet vi stå igjen. Skrekkelig festlig når noe funker etter hensikten. Enkelt var det også. Så  nå er det bare å gå til innkjøp av mer sement og noen flere baljer (guuud så greit det er med Europris…….)

Forøvrig er jeg fullstendig hektet på FarmTown….noe så tåpelig!!………og jeg har gitt opp å irritere meg over det dårlige sommerværet. I avisen i dag stod det at det er våteste juli på 150 år……Mandag er det jobb igjen.

14 kommentarer:

Unknown sa...

ØØØy så fiine de ble!! Dette var bare utrolig morsomt. MER!! MER!!! Har lagt ut på bloggen min også.

Miamaria sa...

Artig å støype ja! Flotte tråkkheller det der.

Mona sa...

Åh. Så fine...

Kan jeg få en idiotsikker forklaring på hva du har gjort.

Vil også!

AnitaH2 sa...

Kjempelekre. Jeg har masse bregner, hvis du vil ha noen blader i annen fasong?

Hanne sa...

Lekkert!

Og så tøft at du har lagd dem selv!

Hmmm... Enda en ting jeg har lyst til å gjøre i hagen, ja...

Unknown sa...

Ja, Anita.. det var lurt. Bregner!!

Sylvia sa...

Disse var utrolige spreke, og jeg trenger tråkkheller til bedene mine. Likte veldig godt bladstrukturen som sitter igjen! :)

Ellen Walnum sa...

Jippi! Bregner:-)

Mona: Charlotte har en ganske idiotsikker forklaring på bloggen sin:-)

Mia sa...

synes dere har laget mye flotte ting av cementen. jeg hadde en sommer med isbokser og solbærblader, produserte sikkert mange par hundre...

amo sa...

De tråkkhellene ble kjempestilige. Ser jo gøy ut også å lage de selv.

orchis sa...

Når jeg betrakter kunstverkene deres, kjenner jeg at sementen kaller... Her lærte jeg om sementens fortreffelighet siden den benyttes til så mye. Nå føler jeg meg rett og slett ikke helt vel uten en sekk sement eller to i hus til enhver tid :)

Linnemi sa...

Så flotte de ble. :)
Tåler de alt?

IngunnBW sa...

Å! Du også! Nå har jeg akkurat sett Charlottes flotte støpefat og så glimrer du til med tråkkheller! SÅ kreative dere er :) Virkelig rålekkert med de bladene inni!

Unknown sa...

Du, kjør på med sånn kaffemaskin! Det er mange koffeinfrie greier til. Både espresso og lungo.