lørdag 19. juli 2008

Fornyelse på den ene terassen.

I går var det deilig sommervær . I pur glede over det deilige været fikk jeg naboen med meg både på lunsj på fiskebrygga og handletur på plantasjen:-) Jeg har lenge tenkt på at vi måtte få oss en ny grill og at jeg måtte få gjort noe med verandaen ut fra soverommet vårt. Den har stått der med det ene gjenværende plastmøblementet som egentlig er for stort for den. Vi sitter aldri der og spiser, så verandaen ble etterhvert bare en passasje til terassen. I går fikk jeg gjort noe med det! Salget på Plantasjen gjorde at jeg kom hjem med både en stor flott grill med tre brennere og to sorte baden baden stoler. De er så deilige, med trinnløs regulering som gjør at man kan ligge ned. Jeg hadde et lite rundt glass bord til overs, så da jeg i tillegg fikk handlet to små stoler som passet perfekt til baden baden stolene og et lite barnebord (som passet perfekt mellom baden baden stolene) var jo lykken komplett. Det har sett så trist ut på den verandaen at jeg ikke engang har orket å sette blomster der. Jeg kaster ikke bort blomster på et sted der jeg ikke kan se dem og glede meg over dem. Nå skal jeg få gjort noe med det. Siden det er en stor terassemarkise over verandaen er det i tillegg til å være et deilig solested også blitt det perfekte stedet for å sitte og kose seg med en god bok når det regner. I natt tok jeg med meg terasse gassvarmeren og satte meg den med et lite glass vin før jeg la meg. Deilig Den nye grillen var jo også bare et vidunder. Her går det jo an å lage skikkelig mat, ikke bare svi av noen kjøtt stykker:-) Så i dag er jeg såre fornøyd med gårsdagen og innkjøpene.

I dag regner det så jeg har tatt alle pellistene og satt dem inn under paviljongen og terassemarkisen. Er så lei av å måtte klippe av nesten alle blomstene på dem fordi det er brune av regn. Stakkars Claire Renessaince er heller ikke spesielt lykkelig når det regner. Begynner nesten å forstå de som setter paraply over rosene sine Kanskje den også skal få lov til å bli trillet inn under tak når det regner. Jeg har jo kjøpt pottetralle. I går hadde jeg en liten bilderunde og fikk tatt et nydelig bilde av min rosy border.



Vakker ikke sant?















Ser ellers at det er meldt fint vær fra mandag av. Merkerlige greier det der. Mannen min begynner ferien til mandag og finværet har alltid slått til når han begynner ferie (bortsett fra i fjor da .....) Ellers gror det som rakkeren i drivhuset. Har begynt å høste tomater i mengder og de to plantene med snacks agurker bugner. Må høste hver dag. De kommer også med agurker igjen der jeg har høstet og nå må jeg snart begynne å binde dem opp i taket Disse må jeg så til neste år. Paprika og chilli er litt trege med å bli røde, men siden jeg gjerne vil ha grønne også kan jeg snart begynne å høste. Det er sandelig godt at chilli kan fryses. I dag tror jeg sandelig jeg skal benytte regnværsdagen til å jobbe med bilder og oppdatere albumet mitt, og så kan jeg kanskje ta en liten lesestund i godstolene under terassemarkisen.
En fin lørdag til alle hagegale

0 kommentarer: