onsdag 16. juli 2008

Jeg er så lei av vind!

De siste ukene har det enten vært voldsom vind eller det har regnet. Nå begynner jeg å bli lei og skulle gjerne hatt litt sommer her! En rask titt på langtidsmeldingen på yr sier at det skal bli mindre vind fra neste uke av:-) Håper inderlig det slår til. Har funnet ut at egentlig er regn uten vind bedre enn den evindelige vinden. I helgen satt vi ute under paviljongen med gassvarmeren på sammen med noen venner. Det regnet hele kvelden men allikvel var det deilig å sitte der

Ellers hadde jeg tenkt å ta en liten "oppdateringsvandring" for å se hva som har blomstret bra og hva som fremdeles er litt tufs. Kan være greit å få notert det ned slik at jeg har det neste vår når jeg skal så og kjøpe stiklinger. Men det er ikke det granne hyggelig når vinden uler og attpåtil er så kald at det føles mer som mars enn juli. Jeg fikk iallefall satt alle pelliser under tak siden det er meldt både regn og vind senere i dag. Riddersporene i den store kassa holder merkelig nok stand. Hver dag frykter jeg at jeg skal finne dem langflate. Det er litt av et syn når de blomstrer.

Krukkehagen min krever ufattelig mye arbeid på vår og forsommeren men nå er jeg nesten litt frustrert over at det er lite å gjøre der:-( Kanskje like greit siden legen i dag konstaterte at jeg har fått et nytt prolaps. Sist ventet jeg med å gå til legen til jeg var så ille at nervene stod og vibrerte i benet. Jeg skal ikke ha noe av at jeg kryper rundt på cruise så denne gangen var jeg tidlig ute. Flink jente:-) Men når penværet kommer har vi to terasser og en vegg som skal grunnes og beises så da får jeg nok å henge fingrene i . Har funnet ut at stolhaging passer best for meg i små porsjoner, liker best å ha noe å holde på med utendørs.

Ellers er jeg fornøyd med at både Claire Rennessance og Rosy Border står i sin fineste skrud. Jeg begynner virkelig å få sansen for roser. Rosebuen med rennesanserose (rosa) som jeg kjøpte tidligere har ikke vist tegn til knopper enda, men jeg lever i håpet Og så har den oppstammede potterosen kommet seg igjen og kommer med masse knopper. Trodde den hadde tatt kvelden, men den gang ei.

En fortsatt fin julidag til alle hagegale

0 kommentarer: