fredag 11. april 2008

Enda en hyggelig drivhuskjas:-)

I går hadde jeg enda en superhyggelig drivhuskjas hos Charlotte. Skulle bare innom og levere noen stiklinger, men selvfølgelig begynte klokken min å oppføre seg rart igjen slik at et par minutter plutselig var blitt til over en time, og selvfølgelig forlot jeg drivhuset med flere stiklinger enn da jeg kom ;-) Jeg fikk gitt henne den første fuchsia stiklingen, en dollarprinsesse, og lovet at til gjengjeld for alle pellis stiklingene hun forer meg med skal jeg sette noen stiklinger for henne også når jeg setter stiklinger av mine fuchisa. En fin avtale. Jeg gjør det jeg kan for å trigge hennes fuchsiadille og kjenner at jeg får mer og mer av hennes pellisdille :-)
I dag har vi fått kjøpt nytt bord og stoler til frokost terassen. Nå er det blitt så fint der med både sittegruppe og et lite spisebord. Verandaene ble ferdig så sent på høsten i fjor at det er først nå vi får følelsen av hvordan det er å ha fått den etterlengtede frokost terassen. Nå skal det være vår og frokost/kaffe på terassen,så jeg trasser meg ut og tuller meg inn i pledd. Midt på dagen var det forresten riktig godt i dag. Trodde først dagen skulle bli den store bomturdagen. Plantasjen hadde ikke fått inn grønne paviljonvegger. Felleskjøpet hadde ikke inne bordgassvarmeren som er avertert, og bord/stolsettet vi ønsket å kjøpe hadde vært utsolgt et kvarter etter at de åpnet. Heldigvis fant vi et greit sett på Jysk
I drivhuset er det fremdeles lusefritt ...jippi!
....og så ser det ut at vi skal få startet et Hagegal lag her. Livet ble riktig godt i dag allikevel :-)

0 kommentarer: