søndag 6. juli 2008

I dag vil jeg også ha med skrytebilde:-)

I dag har jeg lyst til å sette inn et lite skrytebilde. Det er av erteblomstene mine: Det er 5 planter som står i en sink balje. Den er nå blitt høyere enn meg (og jeg er 1.75) og ser praktfull ut med lys og mørkrosa, lys og mørk lilla og purpurfargede blomster. Det er første gang jeg har sådd erteblomster, og uten å vite det gjorde jeg visst alt riktig Jeg sådde dem tidlig og satte dem ut i drivhuset etter spiring. Der vokste de selvfølgelig super raskt. I ren desperasjon, fordi jeg selvfølgelig ikke kunne plante dem ut i mars, satte jeg dem på gulvet i drivhuset der det er kaldest for å stanse veksten. I tillegg knep og knep jeg for å hindre dem i å krype utover gulvet. I følge ekspertene er visst dette akkurat måten å gjøre det på:-)

Ellers har tiden som vanlig gått med til haging og jobbing og det har vært lite tid til å oppdatere dagboken. Det vokser og gror, og de to samplantingene jeg har laget med supertunia ametyst vokser snart ut av hagen........ Den ene måtte jeg sette på et glassbord, og den fyller hele bordet: Den består av supertunia ametyst, hvit bacopa "giant shower" og fuchsia krommenie Den andre står i en krukke, også denne sammen med en fuchsia krommenie og den har nå klatret over toppen av :-)Begge fuchisaene er ganske store busker som jeg trodde skulle klare å konkurrere med supertuniaen.......men dengang ei.
Ellers har en stor glede siden sist (og det begynner å bli lenge siden gitt!) at vi har hatt ny samling i Vågsbygd hagegale. Denne gangen var vi hos Marit på Flekkerøya. Hun har en nydelig hage med mange rom og platåer. Bilder kan du se her i bloggen vår (takk til Charlotte som holder den så flott oppdatert! )http://vagsbygdhagegale.blogspot.com/2008/07/julimte-p-flekkerya.html
I går hadde jeg den første turen i båten denne sommeren. Jeg fikk tilogmed lurt meg til en liten tur alene etter at jeg hadde satt av min bedre halvdel og naboen. Det er jo tross alt min båt:-) En bitteliten 15" with wital med 25 hk. Akkurat liten nok til at jeg klarer å håndtere den alene. I fjor ble det bare til et par turer sammen med gubben så det var deilig å være alene ute på bøljan blå og kjenne havbrisen i håret. Deilig og varmt sommervær har det også vært. I ettermiddag har det skyet over og blitt litt kaldere. Aldri så galt at det ikke er godt for noe, da fikk jeg tid til å legge inn litt bilder og skrive litt i dagboken.
Nedtelling: nå er det tre dager igjen til 5 og en halv ukes ferie, og det er under 4 uker til vi skal på sølvbryllupscruise i middelhavet.
En god sommer uke til alle hagegale :-)

0 kommentarer: