torsdag 4. september 2008

Litt mimring fra ferien når høstmørket setter inn

Jeg tenkte at den første ordentlige bloggen min skulle handle om den fantastiske ferien jeg og min bedre halvdel hadde. Sølvbryllupscruiset vår i Middelhavet:-)

Først og fremst må jeg jo si at jeg er ganske stolt over i det hele tatt å feire søvlbryllup. Det er det ikke alle som får anledning til å til dags.

Selve bryllupsdagen vår var den 6. august .Da vi bestemte den datoen tenkte vi ikke over at det var samme dato som atombomben ble sluppet over Hiroshima, men dette har vært en veldig grei påminnelse de gangene vi glemte at vi hadde bryllupsdag, og det hendte jo en del ganger da...... Hver gang vi hørte noen snakke om "bomba" på radio eller TV kom vi på og det passe fluksens på å gratulere den andre:-)

Cruiset vårt gikk fra Barcelona 2. august og endte opp i samme by den 9. Min kjære gjennom 25 år hadde bestilt overnatting på det fantastiske hotell AB Skipper fra dagen før. Og han hadde spesielt romantisk spesialpakke må vite:-) Da vi kom inn på rommet vårt ble vi møtt av:

Rosen blader formet som et hjerte på sengen vår.

og Kava og jordbær dyppet i sjokolade.

I tillegg hadde de strødd roseblader og telys rundt jacuzzien på badet. Neste morgen fikk vi frokosten servert på rommet (de ringte faktisk hjem til oss noen dager før vi dro for å spørre når vi ville ha frokosten servert og hva vi ville ha!) Gjett om det var romantisk!

Etter en deilig middag og rusletur på stranden om kvelden og enda en rusletur på La Rambla dagen etter var det endelig på tide å komme ombord. Skipet vi reiste med heter Voiager of the Seas og er digert!

Vi hadde bestilt juniorsuite og lugaren vår var kjempefin! Vi fant raskt et av våre yndlingssteder ombord som var balkongen vår. Her stod vi hver dag og fulgte med når båten dro fra havn og her satt vi hver kveld/natt og hygget oss med en liten night cap før vi la oss. Noe så nydelig som den varme og fuktige nattluften, stjernene over oss og middelhavet rundt oss.

Hver kveld mens vi var til middag ble rommet vårt gjort klar for natten. Programmet for neste dag ble lagt på sengen sammen med de fantastiske HÅNDKLEDYRENE!

Dette er elefanten:-) Hver kveld var det et nytt dyr som var brettet av håndklær og hadde fått solbrillene våre på. Den første kvelden lo vi i en halvtime:-)

I løpet av cruiset fikk vi besøkt Villefrance, Roma, Capri og Sicilia. En dag valgte vi å bli ombord for å utforske skipet og siste dagen var vi i sjøen.

Selve bryllupsdagen ble tilbrakt på Capri.

Usedvanlig vakkert, usedvanlig romantisk på en bryllupsdag og usedvanlig dyrt........Dette er millionærenes tumleplass og det kjentes på lommeboken:-)

Skipet i seg selv var en opplevelse! Her kommer noen smakebiter:

Skipet

Dining room

Bassenget
.......og handlegaten.

Needless to say: Vi ble virkelig bitt av basillen. Dette var vår form for ferie og nå bestiller vi nytt cruise til neste år:-)