søndag 30. november 2008

En liten fotovandring

I dag tok jeg med meg kameraet på en liten vandring i hagen og lysthuset. I går høljet regnet ned, men i dag hadde været slått helt om, og det var klart og kaldt vær. Frosten kom brått og klistret seg til våte blader. blad-horz

Selv om jeg er en erklært vinterhater må jeg jo bare innrømme at det er ualminnelig vakkert med frostblader.

rose3



Det som virkelig forundrer og gleder med er Rosy Border som fortsetter å blomste utfortrødent videre. Disse bildene er tatt i dag. Den står under tak ved inngangsdøren og der er det flere grader varmere enn ellers og frosten når ikke inn hit, men jeg blir likevel slått av blomsterprakten. Den er full av blomster og knopper, og det er stadig nye knopper som springer ut. Nå begynner jeg virkelig å tro at jeg kan plukke roser fram til jul






Etter en liten frostvandring er det deilig å komme inn i drivhuset og kjenne varmen slå mot meg. Her vokser og gror det:-) Her om dagen sådde jeg noen baby leaves i en verandakasse, og disse begynner å spire, så kanskje vi har hjemmeodlet salat til jul? Inne begynner flere av frøplantene å spire, og i dag var det på tide å sette noen av disse ut i drivhuset.

hippe-vert



I drivhuset står Hippeastrum nr. 2 som har sprunget ut. Dette er en Blushing Bride som ble kjøpt på Plantasjen. Jeg har aldri hatt hipper før, men merker allerede at dette definitivt kan bli ei dille:-)





sitrontre

........og sandelig begynner sitronene å modnes også:-)

6 kommentarer:

Unknown sa...

Blushing bride.. utrolig fin. Ja hipper er virkelig en potensiell dille ja. Min søster har utrolig mange. Kjøper dem i holland, når hun er ute å reiser.

Mete sa...

Nydelig hippe det der! Og det sier jeg som egentlig sverger til de røde og de hvite - særlig hvite til jul. I mange vinduer! Sukk! Jeg gleder meg!

solfrid sa...

For en vakker hippeastrum!

hildeG sa...

Må tilstå at jeg er litt misunnelig for det drivhuset...

Ellen Walnum sa...

Jeg kan enda ikke helt skjønne at jeg har fått så fint drivhus.........så jeg er nesten litt misunnelig på meg selv:-)

I morgen tror jeg at jeg må ut på hippejakt!!

elle-melle sa...

Misunnelig på deg selv - det var godt sagt. Det viser jo bare at du er godt fornøyd og da er det vel bra å være misunnelig på seg selv.
Huffamei - dette ble visst litt knotete, men hipper er fine blomster, for ikke å snakke om. hjemmelagede sitroner, tror jeg og blir litt misunnelig på deg.