lørdag 17. januar 2009

Bukselykke og annen shoppinglykke

I dag fikk jeg endelig hagebuksa mi fra Gardengirl, og da måtte jeg selvfølgelig gå litt mannekeng for min kjære slik at han fikk tatt bilde av herligheten:-)

Jeg kjøpte helt bevisst buksa noen nummer for stor, for jeg liker å ha god plass når jeg steller i hagen. Den har masse lommer til diverse redskaper, hemper til å henge saker og ting i og en egen liten lomme til mobilen. Det ble en kostbar affære med både frakt og toll, men av og til må man bare unne seg sånt:-)

trillebår

Ellers har helgen til nå stått i shoppingens tegn. I natt shoppet jeg på nett…..hmmmmmm. Jeg fant ut at jeg bare måtte ha denne. Jeg sliter med den vanlige trillebåren. Den er så stor og tung og det meste av hagen ligger i en helling. Denne er mye mindre, fin når jeg ikke skal kjøre på masse stein, og så er den jo så festlig. Blir i godt humør bare av å se på bildet:-) Vårfornemmelser får jeg også!

erteblomst Pink Cupid

Og når jeg først var inne på Solfang kunne jeg ikke dy meg for bare en bitteliten frøpose:-) Denne var så søt synes jeg. Har aldri sett sånne lave erteblomster før jeg…..

Og så var det Miararia da!………. som i bloggen sin gjorde meg oppmerksom på at det var januarsalg på Hageliv……..sukk. Sånn gikk det……….

Rettesnor til hagen Grå
Målebånd med marihøne
Beskjæringssaks Grønn
Hammer/skrujern med marihøne
Vanningsalarm, froskeprins
Treskilt, "Vi er i haven"
Notatbok med spiral , stor

Verdens søteste hammer og målebånd spør du meg:-)

Når jeg først var så godt i gang måtte jeg jo bestille roser!!

1 x Sieboldii (bicolor)
1 x Mary Magdalena
1 x Cottage Rose
1 x Rhapsody in Blue
1 x New Dawn
1 x Hændel
1 x The Alexandra Rose
1 x Souvenir du Dr Jamain
1 x Helena Renaissance
1 x Brother Cadfael

Den clematisen bare måtte jeg ha. Den er så lekker, den får stå i krukke og overvintre i drivhuset. Nå håper jeg bare at jeg har klar bedene der rosene skal stå til jeg får rosene. Hvis ikke må jeg sette dem ned i murerbøtter med jord, og hvor lenge klarer de seg der tro? Anyone?

10 kommentarer:

Gry sa...

Slit`an med buksen. Den er råtøff og jeg kunne godt ha tenkt meg en selv.

Miamaria har mye på samvittigheten etterhvert.... Jeg har også bestilt fra Hageliv.

Anonym sa...

Rosebestilling. :D Ikke dumt. Der har du mye flott å se fram til. :D

Anonym sa...

Råtøff bukse!

Roser kan greie seg en god stund de i murerbøtter bare de får god jord og nok vann.

Sine sa...

Å det er så gøy å handle... Jeg forstår godt innkjøpene dine. Og buksa var kjempestilig.
Erteblomstene var også så nusselige. Har heller ikke sett den typen før.
Nå vil jeg også kjøpe frø. Snart begynner jeg å modnes for hage, tror jeg. Dette innlegget (og mange av de andre) hjelper godt på.
Ha en fin søndag. Ellea.

AnitaH2 sa...

En rose som heter Broder Cadfael?!
Han er jo min ultimate favoritt-munk, selv om jeg egentlig ikke er noe krim-menneske. Et helt klart Must når man tanker litterær hage, slik jeg gjør når jeg fabler litt ekstra.

Ellen Walnum sa...

Hyggelig å høre at drevne rosedyrkerer bifaller mine valg, jeg som er novise uti rosefaget. Og takk for tips Elsa!

Apropos novise:-)......Rosens navn er faktisk en av mine yndlings krim romaner, så jeg tenkte selvfølgelig tanken da jeg bestilte. Om jeg ikke får en litterær hage blir det iallefall en ørliten litterær hageflekk:-))

Så fint at entusiastiske frø innlegg kan inspire til haging da!

Sagae sa...

Artige bukser du har fått.

Så innom Hageliv - mye fint der - falt litt for FugleKafe

Vivishagerom sa...

Skikke kuuule bukse. Lekker dame!!!!
Det var skummelt mye fint på januar salg. Farlig.

Unknown sa...

Gudd å kuuule!! Ja de kledde du. Utrolig festlig.
Jeg kikket inn på den nettbutikken. Farlige greier... men jeg kan ikke gjøre noe før jeg vet hvor jeg skal bo i sommer. He-he.. Huff jeg er helt nervevrak.

Linnemi sa...

MÅTTE du legge ut link til den siden? ;)

Buksene var virkelig flotte. Slit'an!