mandag 12. mai 2008

Gratulerer med dagen!

Jeg har skjønt at vi skal være veldig takknemlige her i Sør siden vi tydeligvis er de eneste som har fint vær i dag. Hele formiddagen var det sol og god temperatur. Gubben var oppe grytidlig fordi han skulle holde tale over falne på Odderøya 9. april 1940. Det gikk veldig bra:-).

Jeg drøyde den litt lenger, men fikk selvfølgelig med meg barnetoget borti gata. Det var litt rart at det ikke var noe skolekorps som spilte. Som mange andre har de slitt med rekrutteringen. Lurer på hvorfor alle tror det er så mye jobb å ha barna i korps? Vi hadde "korpser" i åtte år og det var stort sett to ganger i året det var mye jobb. Julemessa og 17. mai. Men du verden så mange gleder det var. De få (7) musikantene som er igjen spilte sammen med vetarnkorpset. Heldigvis har de fått mange nye aspiranter. De gikk i toget med plakater der det stod: "Vi kommer sterkere tilbake":-).

Etter toget satt vi på terasssen til naboen og koste oss med et glass hvitvin. Det var deilig og varmt i sola, men nå har det skyet over. Ingen haging på 17. mai, men da vi kom tilbake fra naboen satte vi oss ut i paviljongen og jeg hadde god tid til å kikke meg rundt og nyte alt som spirer, gror og blomstrer. En fortsatt god 17.mai til alle hagegale !

0 kommentarer: