tirsdag 6. mai 2008

Ny gressklipper

I dag har vi fått "ny" gressklipper. Vi bor i en vertikaldelt tomannsbolig og er velsignet med et utrolig godt naboforhold. Bl.a har vi funnet ut at man trenger aldeles ikke å ha en hver av saker og ting, så vi deler på det meste. (naboen er skilt så vi må nesten dele på mannen min også, men det gjelder bare i praktiske ting:-) ) I flere år nå har vi hatt en gressklipper som naboen arvet etter sine foreldre da de kjøpte ny. Den har blitt stående ute og vind, regn og snø og har allikevel startet som ei klokke om våren. I år ga den endelig opp. Heldigvis hadde naboens mor akkurat kjøpt nye gressklipper, så nå har vi arvet enda en "ny". Det var godt å få klippet plenen. Den var begynt å bli styggelig høy.

Ellers fryder jeg meg over alt som spirer og gror rundt meg. De nyplantede staudene trives. Søndag fikk jeg med meg Charlotte på hagesenter etter samlingen i Vågsbygd hagegale og hun hjalp meg med å kjøpe min aller første rose. Den har jeg plantet i en stor zink potte. Så i dag at den har komme med bittesmå skudd og jeg gleder meg stort til den blomstrer. Det er en Claire Renessance. Nydelig!
I vinter fikk jeg noen Ipomea flying saucer frø av AnitatH2. Et av dem fikk jeg til å spire og nå vokser den som bare rakkeren i drivhuset. I dag så jeg at den har fått knopper også:-). Ellers har jeg fått den aller første tomat "knoppen" på min Tiny Tim som står i drivhuset. Alle de andre blomster som bare juling så de kommer nok snart etter.

I dag flyttet vi inn i nye kontorer på jobb. Ikke bare nye kontorer men helt nytt bygg. Det var deilig. Lyst og fint kontor og alt nytt. Problemet var bare at IT folkene kom ikke som de hadde lovet så vi fikk ikke koblet opp PCene. Heldigvis er jeg klok av både skade og erfaring. Tenkte at dette sikkert kom til å skje og tok med meg laptopen min. Den har mobilt bredbånd og jeg har hjemmekontorløsning så dermed var jeg reddet. Det var verre med de andre.....

En rask titt på yr.no viser at det skal fortsatt være sol og vår de neste 10 dagene. Livet er herlig:-).

0 kommentarer: