torsdag 1. mai 2008

Jeg har fått priklet løvemunn!

I går fikk jeg endelig priklet mine pittesmå løvemunn spirer. Det har jeg psyket meg opp til en stund, og så fant jeg ut at de var jo mye lettere å håndtere enn jeg hadde fryktet. Jeg har stort sett klart å få en i hver potte Det eneste jeg har igjen å prikle nå er jordbærtomatene. Men de er så små enda at jeg venter litt. De vokser sent gitt.
Ellers fikke jeg ompottet masse av det jeg sådde tidligere. Den rosa blandingen begynte å bli stor. Jeg fikk også pottet om de siste av sommerstokkrosene. Nå har alle stor potte og godt med gjødsel. Jeg gleder meg til å se hvordan de blir. Minipetuniaene og de fylte petuniaene samt de doble flittiglisene vokser fint. Hagesplittblomsten skyter også i været om dagen. Jeg fikk noen frø av Ipomea flying saucer av Anita H2 tidligere og jeg klarte å få fram en av dem. Den vokser voldsomt. Lurer på om den passer best til å klatre eller henge mon tro? Ellers begynner jeg også å få noen erfaring med blodbeger , siden jeg fikk to stiklinger av Charlotte. Skrekkelig sent de vokser............. I dag blir det nok en plantasjentur. Tenkte jeg skulle se om det er noe fint blant studene de har til 19,90. Lurer på om jeg klarer å beherske meg. Det er to uker siden sist jeg var på hagesenter runde, har nesten abstinenser:-) En nydelig 1. mai og Kristi Himmelfarts dag til alle hagegale

0 kommentarer: