onsdag 30. april 2008

Jeg har kommet inn i en punkteringsstim!

I dag har jeg hjemmekontor. Trengte til en dag i fred og ro der jeg kan komme meg litt ajour. I går skjønte jeg at jeg er stresset. Jeg var uoppmersom et lite øyeblikk mens jeg kjørte. Dermed ble jeg "fanget" av en liten, men skarp kant langs veikanten. Jeg ble "sugd" ned i grøfta. Heldigvis fikk jeg rettet opp bilen og kom meg opp av grøfta igjen. Da var begge dekkene på høyre side punktert 1796,- kr. takk! Det er mange planter det Det verste er at jeg punkterte for noen uker siden også. Har jeg kommet inn i en stim?

Det som er fint med hjemmekontor er at jeg kan snike meg til litt hagegaling og dagboking.
Ellers er jeg veldig fornøyd (lykkelig er vel kanskje ordet) for at de 8 krukkene med samplanting av sommerblomster jeg satt ut søndag ser ut til å klare seg fint Jeg er skrekkelig glad for at de står under tak for det har silregnt kontinuerlig siden søndag. Heldigvis er det meldt fint vær fra fredag. Jeg gleder meg :-)


I drivhuset vokser det godt igjen. Alt stoppet opp og noe gikk tilbake da jeg fikk lus. Men nå ser det ut til at jeg har fått bukt med krapylene for denne gang. Jeg har en mistanke om at lusen kom med en av fuchsia stiklingene fra plantasjen
Både tomat og agurk har begynt å blomstre. De aller fleste stiklingene jeg har satt roter seg fint. Jeg har også noe stakkarer som er på sykehus hos meg. Planter som har klappet sammen ute, planter andre har gitt opp og noen eføy og margeritter som jeg brukte til pynt i konfirmasjonen jeg var i, der bare stubben står igjen. Synes alltid det er gøy å se om jeg kan pleie dem fram til god helse igjen. Jeg elsker å gå på hagesentre og finne sjuklinger. Blir så ekstra stolt og glad når jeg klarer å få dem til å bli flott planter .


En god 1.mai og langhelg til alle hagegale :-)

0 kommentarer: