søndag 27. april 2008

Sommerblomster er satt ut

I dag har jeg satt ut masse sommerblomster, og jeg krysser fingrene for at det går bra. Jeg hadde så prekær plassmangel i drivhuset at det rett og slett var en dyd av nødvendighet.
Prøvde meg på litt samplanting. Hadde en del fuchsia og pelliser som har overvintret og var blitt store og blomstrende. Hadde også en del supertunia, million bells, verbena og bacopa som var blitt ganske store og hadde gode og solide røtter. Jeg har satt dem i sinkpotter på verandaen nede foran huset. Den er overbygd og er skjermet for både vind, regn og sol. Har testet ut med en pellis litt over en uke og den har klart seg fint. Nå er det rene gartneriet foran døren. Ble i godt humør og kom i sommersteming da jeg sto og betraktet blomterprakten etterpå :-) ....på tross av regnvær.


Ellers har dagen blitt brukt på konfirmasjon. Da var det ekstra godt å få lov til å hive meg over jord og blomster da jeg kom hjem. Merket snaut at det regnet så deilig var det .
Det beste av alt er at det ser ut som om jeg har fått bukt med luseproblemet i drivhuset. Jeg fikk råd om å kjøpe Decis og det har jeg gjort. I dag fant jeg ikke en eneste lus og blomstene har begynt å gro og vokse igjen !

0 kommentarer: