søndag 8. juni 2008

Omsider tid til å skrive i dagboken........

....for her har det vært varm sommer i "en evighet", så dagene har gått med til jobb og haging. Har ikke hatt tid til å skrive i dagboken i det hele tatt.

Det er en del reisevirksomhet i jobben for tiden, og da er jeg selvfølgelig kronisk bekymret for både blomstene ute og drivhuset. Til uken reiser jeg til København og blir borte til søndag kveld. Når vi i tillegg nettopp har sådd plen er bekymringsnivået skyhøyt! Naboen har sagt at hun skal passe på og jeg stoler på henne, men så er det den lille skrekkvisjonen om at jeg kommer hjem og alle blomster og tomater er døde, og plenen er bare noen svidde frø som sniker seg inn da............

Fredag hadde jeg fri og hadde ei lang økt med å nesten tømme drivhuset. Det var knallhard jobbing (deilig å kjenne at man har haget). Nå er det bare tomater, agurker, jordbærtomater, paprika, chilli og en del små stiklinger igjen der inne.

Ukas høydepunkt var utvilsomt da jeg hadde damene fra Vågsbygd Hagegale her på tirsdag. Vi lo og pratet hage og hadde det helt topp Dette tror jeg blir et hagelag etter mitt hjerte:-) Nå begynner det å bli fint på forsiden av huset også. Murene er kommet opp og ny plen er sådd. Det var godt å bli kvitt røysa som har vært der siden vi satte opp de nye terassene i oktober. Min ipomea flying saucer har begynt å blomstre:-). Jeg trodde først jeg hadde tatt livet av den ved å sette den ut for tidlig. Den har skrantet lenge, men nå har den begynt å vokse igjen . De siste dagene har også sommerstokkrosene og erteblomstene begynt å blomstre. Erteblomstene står i en diger balje og klatrer oppover en pyramide i pil og kommer til å bli litt av et syn! Min aller første rose (Claire Rennesance) har fått sine første knopper og nå gleder jeg meg som en unge til den blomstrer.

En fortsatt god helg til alle hagegale

0 kommentarer: