mandag 31. mars 2008

Hyggelig:-)

I går var jeg på verdens hyggeligste "tittetur" i drivhuset til Charlotte. Problemet med Charlottes drivhus er bare at det gjør noe rart med klokka mi. Jeg kan sverge på at jeg bare var der en halvtimes tid men da jeg kom ut hadde klokka mitt gått to og en halv time! Underlige greier .......
Til alt overmål kom jeg ut derfra med både stiklinger og en duftpelargonium. Den luktet huba buba. Rasende festlig for en pellisfersking med gryende pellisgalskap. Jeg ble riktig stolt da jeg kunne bidra med noe, og observerte at to av mine 11 lubne små cherry tomater "Tiny Tim" fikk et godt hjem
I drivhuset gror det farlig fort. Fikk litt panikk i går da jeg så for meg at alle småplantene jeg kjøpte helt i begynnelsen av mnd. henger utover i full blomst lenge før jeg er klar til å sette dem ut. Luksusproblem sier jeg til meg selv :-)
Jeg har aldri sådd squash før men nå så jeg hvor fort de spirer. Og så store som de er! De har nesten vokst ut av den lille potta bare få dager etter spiring
Lørdag kveld var jeg på chaten for første gang. Min bedre halvdel hadde et enormt behov for å se på acionfilm. Det har aldri jeg! Da var det fint å ta med seg et glass vin inn på chaten Masse flotte folk og ikke minst nyttige råd og tips fra Ragnhild om fuchsia. Den galskapen er forresten ikke spirende lenger, den er minst i knopp. Jeg bare venter med lengsel og smerte på neste fridag slik at jeg kan styrte ut til fuchsiagartneriet Solkroken. En liten festlig observasjon : Nesten alle på chaten (uansett hvor i landet de kom fra) hadde et forhold til Søgne, en liten bygd noen kilometer fra der jeg bor. Kanskje det er verdens navle uten at jeg noen gang har visst det?
En annen stor glede i livet mitt akkurat nå: Jeg har lært å legge inn bilder i dagboken min. Beviset kommer her:

Mitt bittelille drivhus fra den skrekkelige vinter nr. 2 som heldigvis allerede er et fjernt minne.
Motsetningen er jo da min store glede i noen uker: den aller første blomsten på dollarprinsessen som er min yndling:

Og så er våren kommet!

0 kommentarer: