fredag 31. oktober 2008

Det nye lysthuset "is in the building"!

I dag kom det nye lysthuset og selvfølgelig måtte ankomsten behørig dokumenteres
Alle deler er telt opp og står klar til snekkerne kommer på mandag. Glasset står pent oppstilt under tak. Nå er vi klare for action her Jeg krysser fingrene for at alt går greit, siden jeg skal være bortreist det meste av neste uke.

Neste uke går nemlig Schizofrenidagene i Stavanger av stabelen. Dette har etterhvert blitt en av de største konferansene i Norden, og i år er det ventet 1400 deltagere. Her skal altså jeg ha et innlegg i plenum I dag har jeg sittet og forberedt meg for harde livet. Her skal det skrives manuskript. Jeg har ikke nerver til å ta noe som helst på sparket denne gangen nei!

Ellers har vi forberedt oss grundig på Halloween her i huset. I redsel for å få huset nedsauset i egg gakket min kjære bort til butikken og kjøpte for en formue i godteri som han samlet i en stor bolle. Så nå kan både hekser og djevler og alle andre komme. Når det gjelder Halloween får jeg si som sørlendingene sier når de leser historien om Jesus som gjorde vann om til vin: "Æ kan ikke si at æ liger det noe særlig"

8 kommentarer:

Harryford sa...

Æ e`så enig med dæ! Halloween e no sabla drit!!!

Ellers, has the old greenhouse left the building?

Hmm - 1400 (minst!) høyst spennede mennesker!

Ellen Walnum sa...

Nope.....the old house has not left the building....men det står ikke i veien så det gjør ikke noe:-)

elle-melle sa...

Enig - halloween er ikke noe særlig nei.
Men drivhuset ditt derimot, oj hvor jeg gleder meg til å se det!

Ellen Walnum sa...

Vi skal ha innvielsesfest med Vågsbygd Hagegale når det er ferdig Juni:-)

Vivishagerom sa...

Kan tenke meg at du er glad nå. Blir spennende å se bilder om noen dager.

Halloween er kommet for å bli. Og når man har unger i hus, så må man sette seg selv litt til sides en kveld i året.

Anne på Moseplassen sa...

aaa, jeg gleder meg til å få se nyhuset. Kan man håpe på underveisbilder? Det er alltid så artig å se bygg bli til :D

Unknown sa...

Ja dette blir så utrolig bra Ellea!
Guri så spennende.

Vi hadde også kjøpt inn litt godteri i tilfelle, men her på døren kom det ingen. Vi bor så isolert til her i skråningen. Ha-ha!
Halloween... neeei, kan hellerke si at æ liår de no særli.

Ellen Walnum sa...

Jeg skal ta masse bilder av prosessen må vite:-) Det blir til å ta bilder hver dag når kommer hjem fra jobb.....og siden jeg er bortreist en del dager, den forhåpentligvis hyggelige overraskelsen når jeg kommer hjem på fredagen:-)

Her kom det altså et godteknask besøk så vi sitter igjen med en fremdles diger og full bolle med godteri. Jeg tenker sønnen og han han deler leilghet med kommer til å synes at det er mer enn greit når de får overta den.