lørdag 4. oktober 2008

Nydelig høstvær og forrykende uvær.

Dagen i dag har vært riktig innholdsrik, sånn værmessig. Dagen startet med nydelig høstvær:-)


Mannen i mitt liv fikk tatt opp båten, og i år slipper vi å ha den i hagen, men har fått opplagrinsplass i båthavna (og for det kvalifiserer han definitivt til tittelen mannen i mitt liv:-). Båten er forøvrig min - en bitteliten With.....liten nok til at jeg klarer å kjøre den alene. Billig nok til at vi ikke føler at vi må ut på sjøen i et sett for å forsvare pengene vi har brukt. En båt etter mitt hjerte:-)




Jeg fikk gjort alt det jeg hadde planlagt å gjøre i går, men ikke fikk gjort på grunn av overgartneren. Jeg fikk ryddet ferdig nede på terrassen. Engletrompeten og solanum jasminoides fikk lov å komme inn i drivhuset for å varme seg. Solanumen har jeg ventet på at skal blomstre hele sommeren og for noen uker kom endelig de første blomstene. Så den hadde jeg ikke lyst til å klippe ned enda, må få glede meg over den litt til.



De fuchsiaene som står så fint og blomstrer enda samlet jeg på verandaen ved inngangen. Der står de inntil vegg og under tak og er skjermet for elementene en liten stund til.




Utover dagen begynte det å blåse opp og nå plasker regnet ned og vinden uler rundt hushjørnene. Da er det godt å krølle seg sammen i godstolen med en bok:-) Og ikke minst er det godt å tenke på alt vi fikk gjort mens vi hadde nydelig høstvær:-)

3 kommentarer:

Anonym sa...

Også her sju mil sør-vest er det utpreget høstvær i kveld og det er godt å kose seg innendørs.

Ellers stemmer den båtfilosofien godt med min; en liten og grei båt som kan brukes til det man trenger, men som ikke er av en slik kategori at man må bruke den stadig vekk bare for å lette samvittigheten. Jeg har jo ikke hatt motor på min i år en gang, men det er jo av treningsmessige grunner.

Ingrid E 's hage 630 moh sa...

Jeg også ønsker meg en slik snerten båt. Vi hadde en tresnekke nepå hytta før, men solgte den forsi vi syntes det ble altfor mye arbeid med den. Så nå er vi på utkikk etter en i plast. Flott blogg du har, forresten. Lekre farger :-)

elle-melle sa...

Den samlingen ved inngangsdøra di var bare lekker.
Og ja det var et ufyselig vær etterhvert. Jeg hadde mange krukker som ble blåst over ende. Hadde ikke vært så flink som deg til å redde unna i tide.