mandag 2. mars 2009

Statusrapport fra glasshuset

I dag da jeg kom hjem fra jobb hadde jeg som vanlig en liten ruslerunde i drivhuset for å sjekke tilstanden. I dag husket jeg til og med å ta med meg kameraet:-)

petuniaspirer2
Petuniaspirene vokser og koser seg.

sitrontre
Etter at jeg begynte å gi sitrontreet litt god mat kommer det stadig modne sitroner, det er overstrødd med små hvite knopper, og i dag kom den første blomsten. Jeg gleder meg til duften begynner å spre seg:-)

solanum

Solanum jasminoides valgte jeg å ikke klippe ned i høst. Nå vokser den både i høyden og bredden og har begynt å klatre oppover taket.

Og mer skulle det ikke til for at vårfølelsen skulle komme bykstende tilbake igjen:-)

13 kommentarer:

Sine sa...

Så godt å høre at våren er i sikte.

Elisabeth sa...

Åee..så deilig innlegg og ikke minst bilder. JA, det går jo rette veien, hvertfall hvis vi skal stole på kalenederen *mumler jeg mens jeg hører herrens snøfreser utenfor* ;)

Unknown sa...

Åh for noen herlige bilder!!!
Deilig at våren er på vei.

Det ligger en utfordring til deg i bloggen min.

Gry sa...

Å, det var godt å se! Fikk vårfølelse selv, og det sitrontreet er flott!

Tove sa...

Deilige bilder :-) Sitrontreet ser bare så eksotisk og sommer ut!

Vivishagerom sa...

Skjønner godt at du har vårfølelse. Hørte på radion i dag at dere har hatt regn. Om det bare kunne være oss.
Front bilde ditt med den grønne dursjflaska vekte oppmerksomheten til minsten i helga. "Er det slik alle hagegale har, mamma? Du har også en sånn, men ikke med blomster. Din er fin den også altså" Joda, noe legger de jo merke til.

hildeG sa...

Vårfornemmelser... :) Skulle ønske det så sånn uti drivhuset mitt også. Men det er nok en stund til jeg får spadd fram det.

Anonym sa...

Åå, det sitrontreet ditt var flott. Ønsker meg et sånt jeg også.Kjekt å se bilder fra drivhuset/kosehuset ditt:-)

Anonym sa...

Den Solanum'en er veldig voksevillig. Pass på så den ikke overtar hele det flotte drivhuset ditt :) Den kan forresten blomstre nesten året rundt med godt stell og nok lys. Flott citrustre! Synes det ligner mer på Calamondin (Citrus mitis) enn på sitron...?
Ha en flott dag!
Hilsen orchis

Ellen Walnum sa...

Du har selvfølgelig helt rett Orchis. Det er et calmondin....det er vel feil å kalle det et sitrontre...jeg er ikke så velbevandret i sitrus:-)

Ellen Walnum sa...

...og nå kan jeg ikke stave heller...calamondin skal det være....

IngunnBW sa...

Det skal ikke mye til for å sette fart på vårfornemmelsene nei :) Nydelig bilder fra lysthuset ditt, så friske og fine frøplanter! Sitrustreet ditt er jo en drøm :) Lekker klatreplante også. Du er flink!

I dag har det regnet her også, herlig med regn og ikke sne :) Og bekken over veien har så vidt tittet frem under is og sne, mange vårtegn ute om man ser seg om :)

elle-melle sa...

Dette var en god tilstandsrapport:)
Det vokser og gror og blir grønnere for hver dag ser jeg.
Herlig!